De Billemontstraat eenrichting zou ik niet doen. Het inkomend verkeer naar het centrum MOET dan allemaal door de Kollegestraat. Dit gaat problemen geven aan het kruispunt met de Pastoor Van Neylenstraat.
Situatie, 2 richtingverkeer in Billemontstraat behouden. Wel deftige parkeerplaatsen voorzien voor wachtende schoolbussen zodat deze een goede doorgang van het verkeer richting St Dimpna niet hinderen.
Op het eerste zicht heb ik moeten zoeken naar de zin van de "wissel" in rijrichting in de Veldstraat en de Heilige Geeststraat. Maar de Pas wordt langer éénrichting. Verwachting : auto's in de Veldstraat schuiven aan voor het rood licht Pas.
Maak van de Werft een fietsstraat in 1 richting en geen geparkeerde auto's meer.
Nog een opmerking over STOEP. Ik zou maar niet te veel energie in de E steken. Er gaat weer veel geld verdiend worden aan laadpalen en derg (vergelijkbaar met zonnepanelen) en als alles er is.... is er de waterstoftechnologie....
Dit is er over. We gaan Mechelen achterna? Maar dit is onvergelijkbaar, Mechelen 1329 inw/km², Geel 367 inw/km². In smalle straten kan je nu al niet voorbijsteken, maar in de grote straten getest, niet te doen, ook door gedrag fietsers.
Ik woon in Elsum, mijn broer in Sint-Dimpna. Binnenkort de (grote) ronde van Geel rijden om elkaar op te pikken als we samen een uitstap maken... ook niet ideaal voor het milieu.
De bereikbaarheid van het centrum gaat er niet op verbeteren. De bredere wegen ook fietsstraten maken, is er te veel aan. Hiervoor zou de stad een volksraadpleging moeten organiseren (cfr Kortrijk over autoloze zondagen).
Als inwoner van Elsum in de "Elsumstraat" heb ik op zich niets tegen eenrichtingsverkeer, maar als je over "veilige" mobiliteit spreekt, moeten parkeerplaatsen slim inplaatsen én zwakke weggebruikers hebben zowel rechten als plichten.
Violetstraat 2 voorstellen