Fietszone

Geen goed idee - iedereen respectvol de weg op en dwz rekening houden met elkaar dan gaat het voor elke weggebruiker vlot. Fietsen op stoep = NO, Parkeren op de weg = NO, Ruimte en voorrang respecteren = JA, Voetganger kijken & oversteken = JA

Nu is het in de straten soms echt erover vb. Nieuwstraat en aan de muziekschool altijd hetzelfde, automobilisten zetten hun auto op de weg (soms zelfs naast een lege parkeerplaats) en de politie als ze er passeert die doet NIKS. Bestuurders aanspreken of verbaliseren NO NO. En dat stelt iedereen meermaals vast. Hier paal en perk aan stellen zou al een 1ste kosteloze ingreep zijn (nu betalen politie'diensten' ook). Wat met bewoners die niet meer kunnen fietsen en slecht te been zijn ? Die moeten dan maar thuis blijven blijkbaar. Jongeren en volwassen lopen en fietsen waar en hoe ze willen, sommigen met gsm in de hand want ze moesten eens een berichtje missen. Zielige toekomst wacht de oudere Gelenaar.

Reacties
  • gustaaf vs

    ongeveer 4 jaren geleden

    Verkeersveiligheid verhogen ok, maar waarom steeds ten koste van de auto. Het wordt hoog tijd dat er iets aan het respectloze gedrag van vele fietsers gedaan wordt, zoals o. a.: - zonder duidelijke, of helemaal zonder, verlichting rijden in het donker - op de stoep of op de rijweg rijden als er een degelijk fietspad aangelegd is - links rijden, ook als er een fietspad in beide rijrichtingen ligt - voorrangsregels negeren, zebrapad negeren - onaangepaste snelheid op drukke of gevaarlijke punten - bochten of kruispunten afsnijden - gsm-en op de fiets Ik wil de auto niet geheel vrijpleiten, maar ik fiets al jaren ongevalvrij door Geel, door gewoon de verkeersregels na te leven, respect te tonen voor andere weggebruikers en te anticiperen. Veilig fietsen in het centrum kan perfect, zonder de auto uit het centrum te bannen of door fietsstraten in te voeren. Het geld hiervoor kan misschien beter gebruikt worden voor sensibiliseringscampagnes en controles op bovenstaande punten.