Fietszone

Veel te grote zone. Het lijkt een wedstrijd: wij hebben de grootste.

Ik ben fietser, naar het centrum ga ik bijna nooit met de auto. Sommige straten of alle verdienen meer aandacht voor de fietsers. Maar dit is een veel te grote zone. Doelenstraat, Technische Schoolstraat, Burgstraat, Peperstraat, ... ok, Nu moet men te lang achter soms heel trage fietsers blijven rijden. Wat gebeurt er als die fietsers gestopt zijn, of aan het einde van de zone: de verloren tijd inhalen? In Nieuwstraat en Stationstraat (en ..) kan je perfect een strook voor auto’s in eenrichtingsverkeer en een strook voor fietsers in tweerichtingsverkeer maken. Maar dan mogen er geen auto’s dubbel geparkeerd staan en ook niet zo geparkeerd zodat ze achteruit de weg op moeten. Nog een raar idee van dit plan: om op een parking te geraken moet je over een fietsstraat (uitg. zwembadparking) Zijn de steden niet aan een opbod bezig: Kortrijk had een grote fietszone, Mechelen zou en moest beter doen, nog groter. Dan moeten wij dat toch ook hebben, en groot genoeg om het nieuws te halen.