De toestand van de weg, de afwezigheid van fietspaden, de aanwezigheid van een route op het fiets-knooppunt-net, en het landelijke karakter strookt niet met de snelheden die men op Kievermont hanteert. 70 km/uur wordt ruimschoots overschreden. Ik heb in het verleden reeds een enquête bij de stadsdiensten ingediend: maar liefst 95% van de bewoners verklaarde zich akkoord met 50 km/uur (van Rijn tot de Retieseweg). Bijkomende nota: Indien men de snelheidscontroles op voorhand aankondigt, krijgt men geen correct beeld van de dagdagelijkse situatie.
Jens VA
ongeveer 6 jaren geleden
volledig mee eens ! als men in het centrum alles van 50 naar 30 brengt, de Antwerpseweg van 90 naar 70, waarom dan nog twijfelen om wegen zoals Kievermont, Stokt, Malosewaver, Poiel,... van 70 naar 50 per uur te brengen ? lijkt me een logische evolutie en noodzaak met het nog steeds toenemend autoverkeer en files...
Patrick B
ongeveer 6 jaren geleden
Willen we dan maar "OVERAL" 50 km/u invoeren..? 't Zal dan "nog" plezanter worden op de weg!!
Bart V
ongeveer 6 jaren geleden
Er rijden zoveel meer auto's als fietsers. Waarom moet de automobilist altijd gestraft worden? Iedereen moet veilig zijn dat geef ik toe. Maar er liggen al zoveel verkeersremmers. Dat maakt het in sommige gevallen nog gevaarlijker voor iedereen.
Annemarijn V
ongeveer 6 jaren geleden
en dan ook effectieve snelheidscontroles, zo werd onze straat verlaagd van 70 naar 50 maar is het nog fietsen met gevaar voor eigen leven...