Met fietsstraten krijg je gefrustreerde automobilisten die achter bv supertrage fietser rijdt, die voorrang heeft en daardoor maakt de auto gevaarlijke manoevers . Fietsers rijden nog steeds in de stank van de auto's. De auto's in de Nieuwstraat rijden meestal in het midden, de geparkeerde auto's rijden achteruit de weg op, houden enkel de auto's in de gaten, is zeer gevaarlijk voor de fietsers die van de markt komen. Door ze in dezelfde rijrichting te laten parkeren hebben ze zicht in spiegel voor achterliggend verkeer en de fietsers zijn veilig aan de andere kant van de straat De vrachtwagens voor leveringen moeten ook hun eigen plaats krijgen. IK OPTEER NOG STEEDS AANGEGEVEN TRAGE WEGEN IN GROENE OMGEVING IPV TUSSEN STINKENDE AUTOS
Jens VA
ongeveer 6 jaren geleden
begrijp je bezorgdheid maar een fietsstraat heeft als voordeel dat de fietser beter zichtbaar is voor de achteropkomende wagen en is dan ook veiliger als de fietser links moet afslaan; die uitlaatgassen...er zouden manieren moeten gevonden worden om auto's die de centrumstraten gebruiken als doorgangsweg (sluipverkeer) nog meer te ontmoedigen zodat het autoluwer wordt en aangenamer/veiliger; in welke mate een fietsstraat ontmoedigend werkt, zal moeten blijken uit tellingen voor én na het invoeren ervan
Patrick B
ongeveer 6 jaren geleden
Zonder die "STINKENDE AUTO'S" Heb jij wel "NIETS" meer op je bord hoor!!!
Anonymous U
ongeveer 6 jaren geleden
Als de fietsers dan toch gebruikt worden als 'snelheidsremmer', maak er dan ook fietsstraten van, (minimum Nieuwstraat, Pas, Stationsstraat)
Jens VA
ongeveer 6 jaren geleden
én Billemontstraat niet vergeten met dan ook terug enkelrichting ;-)
Alfred J
ongeveer 6 jaren geleden
Auto's links laten rijden en parkeren is vragen om problemen. We zijn niet in GB of Australië. De indeling van onze wagens en het rechts rijden heeft tot gevolg dat wij van nature uit ook rechts parkeren.
Patrick B
ongeveer 6 jaren geleden
In de eerste plaats moet er gezorgd worden voor een goede verstandhouding onderling en dan is er al véél opgelost maar iedereen "eist" zijn plaatske op... en ZO werkt het niet hoor.
sofie l
ongeveer 6 jaren geleden
Komt het dan niet op hetzelfde neer, als je de auto's rechts zou laten rijden en parkeren, en de fietsers op het linkervak in twee richtingen zou laten rijden? Ik denk dat het in hoofdzaak de bedoeling is om auto's en fietsers te scheiden.
Jan B
ongeveer 6 jaren geleden
Is een tijdelijke leveringsperiode en doorrij periode tov een verbod overdag voor auto's een mogelijkheid? Vele voorbeelden tonen reeds aan dat het werkt: Hasselt, Antwerpen, Turnhout, Leuven,...
Patrick B
ongeveer 6 jaren geleden
Jan, heb jij ooit als chauffeur gewerkt? Ik denk het niet hé....