De verkeerslichten hangen altijd goed voor de automobilisten. Als fietser moet je meestal net naast de paal van het verkeerslicht wachten tot je mag oversteken. Om het verkeerslicht van de fietser te kunnen zien moet je je hoofd in je nek leggen om dan bijna loodrecht omhoog te kijken. Naar veiligheid toe is dit onverantwoord. Hierdoor mis je veel info over het autoverkeer dat niet voor je neus voorbijraast.
Jan B
ongeveer 6 jaren geleden
Waarom niet zoals bij voetgangers de fietsverkeerslichten aan de overkant van de over te steken straat hangen: die paal staat er toch al... (weliswaar landelijk te regelen...)
Patrick C
ongeveer 6 jaren geleden
Ik vrees dat dit moeilijk wordt. Ik vind het zeker de moeite waard maar hiervoor zal de verkeerscode moeten aangepast worden.
Annemarijn V
ongeveer 6 jaren geleden
Ja! Graag! En herbekijk dan ook ineens de plaatsing van de duwknoppen om groen te krijgen. Soms lijken ze niet te werken, en vaak moet je van je fiets afstappen om er aan te kunnen, om dan terug 2 meter achteruit te peddelen omdat je anders het licht niet ziet...
Patrick C
ongeveer 6 jaren geleden
Klopt helemaal voor verkeerslichten die uitgerust zijn met drukknoppen voor de fietsers. Zijn de meeste drukknoppen niet voorzien van een bevestigingslichtje?
Dirk V
ongeveer 6 jaren geleden
Best is dat het voor fietsers uit elke rijrichting samen groen krijgen. Dat zou het cijfer met aanrijdingen drastisch omlaag halen. Is perfect mogelijk sinds kort...
Dirk V
ongeveer 6 jaren geleden
De verkeerslichten lager hangen is geen optie. Dan zien vrachtwagens of grote bestelwagens de verkeerslichten niet meer. Je kan voor fietsers wel lichten lager hangen. Specifiek voor hen.
Patrick C
ongeveer 6 jaren geleden
Ik bedoelde de verkeerslichten specifiek voor de fietsers. De verkeerslichten voor de automobilisten moeten op dezelfde hoogte blijven hangen daar is geen discussie over.
Koen S
ongeveer 6 jaren geleden
Heel goed idee, heb mij ook al verschillende keren afgevraagd waarom de fietserslichten zo hoog hangen dat je best 20m voor het kruispunt stopt om dit nog te kunnen zien.